Doorgaan naar hoofdcontent

Selderiesoep en bananenkwarktoetje op Sacramentsdag

Vanavond is er nachtelijke aanbidding ter gelegenheid van Sacramentsdag. Ik zit op bed wat te lezen in een boek dat ik van mijn oma heb gekregen toen ik haar verteld had dat ik me wilde laten dopen. Een grote twijfel voor mij was, wie kiest nu voor een kerk met zoveel regels en voorschriften, terwijl je ook voor vrijheid, blijheid kunt kiezen, of voor een andere religie.

Sla ik echter dit 100 jaar oude boek open,
dan ontvouwt zich een beeld van warmte en liefde
waardoor ik me meteen weer herinner waarom ik me wilde laten dopen.


Hoe zou mijn opa, die ik nooit gekend heb en van wie dit boek was, het gelezen hebben? Hoe zou hij er steun uit ervaren hebben?





Ik maak een 'toetje' van banaan, kwark, honing en bosbessen (diepvries, die natuurlijk uit de verpakking vielen toen ik ze pakte). Ongehoord lekker.




Na de lunch een wandeling gemaakt met mijn zoon.




Op deze plek zijn wij al menigmaal het paaltje voorbijgelopen. Vandaag herkenden we de plek gelukkig meteen. Als je goed kijkt dan kun je door de bosjes heen het paaltje ontwaren.


Selderiesoep: Uitje fruiten in boter, gesneden bos bleekselderij erbij. 5 Min. fruiten, 2 eetlepels bloem erbij, in een paar minuten gaar bakken zodat het vocht bindt.


Glas witte wijn en beker kippenbouillon (of bouilonblokje met water). Kwartier koken. In de blender met stuk blauwe kaas (100 g. stilton of een andere) (moest ik de blender toch nog met de hand afwassen omdat ik hem al voor de bananenkwark gebruikt had). Opdienen met (stok)brood.


En toen moest ik wegwezen! Racen op de fiets naar de kerk, kijken of er nog wat gedaan moet worden voordat om 19.00 de mis begint. Er is de hele nacht aanbidding van het Allerheiligste, tot 7.00.