Doorgaan naar hoofdcontent

Zaterdagmorgen, Sint Augustinus en een koolmees komt ontbijten.

Tijdens het smeren van het ontbijt, boterhammen met kaas en appelstroop, luister ik naar een lied dat ik gisteren heb ontdekt. Ik luister graag naar podcasts, een soort radio-uitzendingen on demand. Favoriet is de Jennifer Fulwiler show. Hallie Lord, die een keer inviel als presentator, interviewde een priester en daarbij vroeg ze naar zijn playlist. Daar zat het nummer Too late have I loved you tussen.

Dit lied gaat over St. Augustinus, de prodigal son van St. Monica.

De volgende beelden komen uit de St. Augustine conversion scene.

Oh nee, wat is er gebeurd? Waar ben ik? Gelukkig, ik heb mijn ipad nog.


O nee hรจ, het is een boek... wat moet ik daar nu weer mee...


Augustinus slaat het boek op en leest:
Laten wij ons behoorlijk gedragen, als op klaarlichte dag, en ons onthouden van zwelgpartijen en drinkgelagen, van ontucht en losbandigheid, van twist en nijd. Bekleed u met de Heer Jezus Christus, en vertroetel uw lichaam niet; er mogen geen begeerten worden opgewekt (Rom. 13:13-14).

Bof. Een schaduw. Er landt een vogel aan mijn keukenraam, een koolmees. De camera staat naast me, en ik ben er op tijd bij. Gedurende een minuut poert hij een nest spinnetjes leeg. Net als ik een stukje wil filmen, vliegt hij weg.



Heb een goede dag, bedankt voor het lezen, een goede voortzetting van de vastentijd.