Doorgaan naar hoofdcontent

Kerstmis

Vandaag geen uitgebreide blog. Vier jaar geleden zijn wij in een heel gewone mis getrouwd op 26 december. Dat was bijzonder maar ook van een bijzonder soort gewoonheid. Het paste goed bij de kerstdagen eigenlijk.


Maar in het alledaagse dreigt het bijzondere soms ook kwijt te raken.

Maar in de stilte voltrekt het kerstwonder zich natuurlijk toch.

Daarom sluip ik stiekum naar de kerk. Op Kerstavond, kerstmorgen en als mijn gestel het nog niet heeft begeven ook tweede kerstmorgen.

Dit jaar doe ik bij een andere kerk mee aan het kerstspel. Het is fijn hoe je er, in de maanden en weken voorafgaand aan Kerstmis, samen naartoe leeft.

Gevolg is wel dat ik de hele week voorafgaand aan kerst niet thuis ben. Maar zoon vindt het prima, die geniet van zijn zelfstandigheid hierin. Hij heeft mij ook goed geholpen met het leren van mijn tekst, en ik hoop al dat hij bij de laatste uitvoering vooraan zal zitten. Ook hoop ik dat het me lukt als herder iets grappigs te doen in zijn richting, dat hoort bij mijn rol maar het is de vraag of de kans zich voordoet het te doen met de blik op hém. Hém, ja, dat ook.

Verder minimale kerstvoorbereidingen - zelfs de boom staat zonder ballen - maar we hebben besloten dat zo te laten. Alleen slingers en lichtjes is ook mooi!


Reacties