Doorgaan naar hoofdcontent

Kersenpitkussen

Zelfgemaakte hittepit: kussentje dat op te warmen is.

Van sommige dingen weet je niet dat ze bestaan.

Van die dingen weet je dan helemaal niet dat andere mensen er ook een verslaving aan hebben.

Daar kun je dan zomaar achter komen door het lezen van blogs die ook aan 40 dagen bloggen doen (dat heet research). De eer van dit idee gaat naar Sofie.

Ik heb drie hittepits, zoals ik ze noem. Eén met kersenpitten. Het duurt lang om daar genoeg van bij elkaar te sparen! En te wassen. Maar je kunt ze ook vullen met granen. Gerst, rijst etc. Dat heb ik met de andere twee gedaan.

Als stofje heb ik een oud lakentje van een kinderledikant genomen dat ik van mijn zus heb gekregen. Dat doet geen dienst meer en ik heb het altijd een mooi stofje gevonden. Voor de stevigheid heb ik een dubbele lap genomen en dichtgenaaid maar niet meteen helemaal. De vulopening naai je na het vullen dicht.

Zelfgemaakte hittepit: kussentje dat op te warmen is.

Singer naaimachine die nog van oma is geweest.

Voor het geval je je afvraagt wat voor naaimachine daar staat: de inmiddels antieke Singer die nog van mijn oma geweest is. Op zijn, inmiddels vaste plekje op de bovenverdieping. Och links zie je een rok die mislukt is en achter de naaimachine een blousje waar ik de mouwen nog terug aan moet zetten, met een rimpeltje. Ik haat naaien, echt. Maarja. Wel een mooi projectje voor in de vastentijd eigenlijk. Gelukkig heb ik het te druk met bloggen.