Doorgaan naar hoofdcontent

5 leuke dingen die we gedaan hebben in de zomervakantie

Ik had eigenlijk gepland gewoon door te schrijven in de zomervakantie, maar daar is minder van gekomen dan ik had gedacht. Vakantie vieren, daar gaat een hoop tijd in zitten! Daarvan wil ik enkele hoogtepunten met jullie te delen.

Op 5: Wandeling door Amersfoort

Ik hou sowieso van wandelen, maar mijn man niet zo. Een stadswandeling is dan een goed alternatief. Via een wandelsite hadden we een route gedownload. Voor de liefhebber, de gps-file werd geladen in OSM, een open source route-app.

Ondergeschrevene voor de Onze Lieve Vrouwetoren in Amersfoort.

Twee eenden slapend op een vlonder.

Kop cappuchino met versgemaakte kersen-monchoutaart bij Downey's in Amersfoort.

Huis in straatje met klimroos voor de deur in Amersfoort, gezien tijdens stadswandeling.

Boom gemaakt van plankjes voor museum Flehite in Amersfoort.

Loesjeposter met de tekst:'Weet je dat tijd eigenlijk helemaal niks kost'.

Op 4: Boottochtje in Giethoorn

Dit stond al tijden op de 'bucketlist' van Stud. Het weer viel niet helemaal uit zoals de app had voorspeld, dus we trotseerden toch maar de kans op regen. Gelukkig viel het reuze mee en konden we lekker varen in een niet al te drukke bootjesfile! We kwamen opvallend veel Israeli's en arabieren tegen. Alleen nog net niet samen in een bootje. En mijn telefoon had kuren waardoor de helft van de foto's, waaronder die van ons drieën, niet opgeslagen zijn.
Bud mocht sturen dus die was ook blij.

Boeg van varend bootje in Giethoorn.

Boeg van varend bootje in Giethoorn, smalle waterstraat.

Boeg van varend bootje in Giethoorn, smalle waterstraat.

Uitzicht over Giethoorn vanuit een bootje.

Op 3: All you can eat sushi

We hebben het er al tijden over, Stud was er al eerder geweest en we hadden al eens zonder reservering bij een vol restaurant gestaan. En vervolgens was het dicht vanwege de vakantie! Nu was het net weer drie dagen open en wij zagen onze kans schoon.

Uitgebreide tafel met hapjes tijdens All you can eat sushi.

Op 2: Huldiging voetbaldames

De vakantie van Stud was net voorbij, en ik voelde me wel een beetje schuldig dat ik hem meteen bij thuiskomst na zijn eerste werkdag meesleepte, maar ik geloof niet dat hij er spijt van had! Ik al zeker niet. Wat een relaxed sfeertje. Ik had, toen de boot met de dames zichtbaar werd onder de brug, zo'n adrenalinestoot dat ik ze niet echt goed gezien heb. Moet je maar vaker kijken, zei mijn man, dan herken je ze wel. Tja...

Huldiging damesvoetbalelftal in Utrecht na het winnen van de finale op 6-8-2017.

Huldiging damesvoetbalelftal in Utrecht na het winnen van de finale op 6-8-2017.

Op 1: Fietstocht met Bud

Ik denk dat hij door onze fietsvakantie in Duitsland op het idee gebracht is. In combinatie met onze huisregel dat er ook in de vakantie geen héle dagen achter een beeldscherm gezeten mag worden. In ieder geval is meneer er, met de knooppuntenkaart en een knooppuntenapp, eens goed voor gaan zitten om een aantal routes te plannen, toenemend in lengte. Mijn man liet zich niet kennen en fietste een keertje mee (mét motortje, bleek later). Als ik ook nog zou willen moest ik opschieten want de afstand wordt steeds groter.

Nou, zelfs met motortje moest ik flink aanpoten! (ik had hem niet op turbo gezet want ik wilde er wel een sportieve activiteit van maken :-). Meneertje haalt met gemak een gemiddelde van zo'n dertig kilometer per uur. Schat ik want de kilometertellers deden het niet. (???) 

Hoe leuk is het als je kind je delen van je 'stadsie' laat zien die je zelf nog niet kent? Helaas heb ik bijna geen foto's, want fietsen en foto's maken gaan niet echt goed samen.

Iets minder was het dat de beloofde lasagne van de Aldi op was. Moest ik toch nog zelf koken... mijn beste imitatie van de 'lasagne van de Aldi'!
Selfie tijdens een fietstocht bij de Prins Clausbrug in Utrecht.

Amsterdam-Rijnkanaal met Prins Clausbrug.

Amsterdam-Rijnkanaal met Prins Clausbrug.
Deze laatste foto is een bewerking van Google Foto's die er een panoramafoto van maakte, waar een wonderbaarlijke botenvermenigvuldiging lijkt te hebben plaatsgevonden:

Amsterdam-Rijnkanaal met Prins Clausbrug.
De volgorde is eerder een tijdsbepaling dan een afweging wat het leukste is. Leuk is leuk, toch? Hoewel de fietstocht onder leiding van mijn zoon, waarbij ik een hele andere kant van een mij zo bekende omgeving zag, wel heel bijzonder was. 

Reacties

  1. Klinkt als een leuke vakantie. Ik ben laatst ook in Amersfoort geweest! Is echt een leuke stad

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is het zeker. Het winkelcentrum is op eigen houtje wel te vinden maar voor al die mooie plekjes (en daar zijn er veel van) is zo'n wandeling leuk vind ik. Natuurlijk kun je ook gewoon rondbanjeren :-).

      Verwijderen
  2. Hier zit ook een 'lasagnelover' van de Aldi. 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke tekst van Loesje, love it!!, Sushi is echt zo lekker!! en zo te zien heb je erg leuk gehad.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter