Doorgaan naar hoofdcontent

Gecaramelliseerde vijgen, en het aftellen gaat verder 5

Het aftellen gaat zo snel, ik kan het haast niet bijhouden. Toch voel ik me wel relaxed. 's Ochtends kerstliederen gezongen en koffie gedronken op school. Heel veel boodschappen gedaan. Een zwarte broek gekocht voor BUD. En iets voor in mijn haar.

Maar nog niet dat naadje ingenomen, dat blijft maar liggen.





Kaarsen voor de adventskrans gekocht, beter laat dan nooit!





Uitgebreid gekookt, met kerstmis zal er niet veel van komen. Hierbij een voorgerecht uit het boek 'Vegeterranean':


Hieronder gecaramelliseerde vijgen, geserveerd met een mengsel van mascarpone, gorgonzola en brie, versierd met een walnoot en overgoten met sinaasappelsaus (van vers sap, witte wijn een beetje maizena). Overdadig en calorierijk, ik zal het niet ontkennen, maar je bent zo lang bezig met bereiden, om niet te vergeten het verzamelen van boodschappen, dat je die calorieën allang weer kwijt bent!