Doorgaan naar hoofdcontent

40 dagen bloggen

Boek met daarboven de tekst 40 dagen bloggen en een krakeling.

40 Dagen bloggen - blijk ik toch niet de enige te zijn die dat doet. Ik kwam op internet een mooi logo tegen en dat bleek van Kathleen op tuttefrut.be te zijn. Zij heeft mensen uitgenodigd mee te doen met 40 dagen bloggen, en een beetje inspiratie is nooit weg. Ze heeft een leuke lijst blog-ideeën, en al is het alleen voor de gezelligheid, ik doe mee!

Voor wie het nog niet had vermoed, het thema van mijn blog is geloof. Als je gaat geloven verandert langzaamaan alles. Dat is soms heel vreemd, maar er zijn wel meer tijden in je leven dat alles verandert. Als je klaar bent met school, afstudeert, verhuist, een kind krijgt.

Maar geloven is een haast onzichtbare verandering. Het kan heel vervreemdend zijn als je ineens niet meer helemaal hoort bij je oude omgeving, en je ook nog niet helemaal thuisvoelt bij de nieuwe. Ik heb dat heel emanciperend gevonden, in de zin van, dat ik op eigen benen moest gaan staan. Daar ben ik natuurlijk al mijn hele leven mee bezig maar nu in de zin van, waarop baseer ik de belangrijke keuzes in mijn leven, waar haal ik mijn zekerheid vandaan.

Juist omdat het lastig kan zijn over die dingen te delen, ben ik gaan bloggen. En er blijken meer onderwerpen in de blogwereld waar ik graag over lees, en schrijf: sokken breien, koken, lezen, relaties, kinderen, huishoudelijke praat. Hardstikke leuk om zo bij elkaar op de virtuele koffie te gaan.


Mijn rubrieken zijn:


Minecraft Monday op maandag: ik neem en geef een kijkje in de wereld van het spel Minecraft. Herkenbaar als je kinderen hebt, kleinkinderen, neefjes en nichtjes die dit spelen, of misschien speel je het zelf.

Op vrijdag ga ik de diepte in, daarvoor is hopelijk wel een plaatsje in het weekend. Op dit moment ben ik een boek aan het lezen en bespreken van paus Johannes Paulus II, De Theologie van het Lichaam.

Op zaterdag heb ik het over muziek die ik net ontdekt heb of wat dan ook.

Op zondag combineer ik een foto van mijn zondagse klofje via de linkparty What I Wore Sunday (WIWS), een deelfeestje dat eigenlijk niet meer in volle glorie bestaat maar wel heel leuk is. Vind ik. Liefst met de winkels erbij waar je alles hebt gekocht en de prijzen.

Dat, gecombineerd met enkele woorden over de lezing in de kerk van die dag en wat ik daarvan opgestoken heb.


Dan zijn er nog een hoop dagen over voor alles wat voorbijkomt, en nu dus ook voor de onderwerpen van  Kathleen op tuttefrut.be.


Dit is dag 14 van 40 dagen bloggen.