Doorgaan naar hoofdcontent

Minecraft Monday 1.8.9 of 1.9.2 Hoe nu verder?

Het gaat goed met de wereld. Heel erg goed. Maar ik weet niet hoe ik verder moet met Minecraft Monday.

Dat zit zo. Bud heeft de wereld gebouwd voor een project voor de kerk. Hoe hij dat gedaan heeft, heb je hier kunnen lezen. Maar nu is het project van start! Kinderen uit de parochie - daarbuiten mag ook - kunnen zich opgeven en mogen meebouwen.




Ondanks wat opstartproblemen - ipad en iphone zijn niet compatibel met pc en laptop versie.

De nieuwe 1.9.2 is vandaag uit (serverversie, vult Bud aan), maar na een test is toch besloten de oude versie 1.8.9 terug te zetten.

Veel kinderen blijken het spel niet te hebben en die ouders 'moeten' nu dus het spel kopen voor 20 euro.

Maar Bud is helemaal in zijn element. Hij helpt iedereen die nieuw is, vliegt van hier naar daar en bouwt ondertussen een distributiesysteem met vrachtwagens.




Apart, middeleeuws. Ik weet niet waar de bordjes 'afblijven' voor zijn, maar er zijn ook al een paar kleine deelnemertjes gesignaleerd die in het voorbijgaan weleens wat afbreken. Of random bouwen. Ik zei, kun je ze niet een afgebakend stuk geven, een virtuele zandbak? Dat heeft hij gedaan, hopelijk wordt er niemand boos om die, in mijn ogen verstandige, begrenzing.

Hieronder een zuilengang.



Ik ben afhankelijk van de screenshots die Bud voor mij maakt. En ik wil niet alles meteen weggeven. Want uiteindelijk gaat deze wereld gepresenteerd worden. Maar dat is pas na de zomervakantie.

Hieronder zie je twee spelers, Bud is de derde speler die dit screenshot maakt. Ze hebben een meningsverschil of er nu wel of geen privé-ruimte in het restaurant moet komen. Achter hen zie je de ruimte waar het over gaat. De ruimte is gebouwd door meneertje zwart. De muur is half weggebroken door mevrouwtje blauw, ze staan op het resterende onderste gedeelte.

Het lijkt net een biechthokje, de één is voor, de ander tegen.

Maar meneertje vóór in het zwart legt zich zonder slag of stoot neer bij mevrouwtje tégen. Weg met die hokjes.

Ik ben onder de indruk ;-)