Doorgaan naar hoofdcontent

Minecraft Monday

In Minecraft Monday neem ik een kijkje in de Sint Maartenwereld, die door kinderen en tieners van de kerk gebouwd wordt.

Minecraft Monday verschijnt onregelmatig op de maandag.

Ik heb voor het eerst zelf in de wereld rondgelopen, tot nu toe keek ik mee met Bud. Hij vind foto's maken onzin - dus dat was soms lastig. Maar hij is een goede hulp, hij teleporteert me van plaats naar plaats, zodat ik niet zelf de weg hoef te zoeken.

Deze kerk stond er al, maar nog even een mooi plaatje. Daaronder, dat vind ik zo grappig, bordjes met een aankondiging dat er gebouwd gaat worden! Die hebben ze alvast neergezet.
Een interieur van een kerk in het videospel Minecraft
Borden met 'coming soon'  in het videospel Minecraft
Bud laat nog even alle maanstanden zien. Dit zijn acht losse foto's waar ik  er één van gemaakt heb.
Maanstanden  in het videospel Minecraft
Minecraft by night
Brug bij nacht in het videospel Minecraft
Pretpark bij nacht in het videospel Minecraft
Wat staat híer nou met die mooie lichtjes?
Tadaaa... het is de ingang van het pretpark.
Pretpark in het videospel Minecraft

De lift, van onderaf gezien. Gelijkenis met mijn foto van de kloostergang in de priorij Emmaus vorige week, hè?

Geometrische afbeelding uit het videospel Minecraft van een liftschacht
 Geometrisch beeld van een gang uit een klooster


Neem ook een kijkje in de andere Minecraft posts. Bovenaan de pagina staat een zwarte balk, klik daarin op Minecraft en je krijgt alle posts bij elkaar.

Of klik hier, dat werkt ook.


Minecraft Monday is een initiatief om het computerspel Minecraft beter te leren begrijpen. Autiauto, Minecrafter van het eerste uur, helpt mij daarbij.
Doel is dat ouders, grootouders etc. de lol ervan begrijpen, vooral de lol die kinderen ervan hebben.