Doorgaan naar hoofdcontent

Zeven Quick Takes & Milkshake van gesmolten split-ijs {SQT}

Na de uitgebreide bijbelknutselpost van vorige keer, nu Seven Quick Takes ofwel zeven korte verhaaltjes. Tussen haakjes, als het niet gelukt is met de kaarsen dan hoop ik dat je toch inspiratie hebt opgedaan (we hebben natuurlijk niet allemaal lont in huis liggen).

Maar nu naar vandaag.

Gesmolten ijsje dat weer is bevroren

1. De vriezer was open blijven staan (hij sluit moeilijk dus dat gebeurt nog wel eens). Dit keer was ik zelf de schuldige dus dat was mea culpa en ik had geen reden iemand anders een schuldcomplex aanpraten. Ik heb hem dan ook helemaal zelf schoongemaakt (wat ik in het andere geval ook had gedaan).

2. Daar zat ik met gesmolten split-ijsjes. Ik besloot er een milkshake te maken. Dat doe je zo: vries de ijsjes opnieuw in (nadat je de vriezer hebt ontdooid, afgedroogd en opnieuw ingeruimd). Breek het ijs in stukken - vergeet niet het stokje eruit te vissen - en doe het met een beker melk in de blender. Bud vind de gewone bananenmilkshake lekkerder (met bevroren banaan in plaats van ijs) maar dat wijten we maar aan de vaste patronen van autisme. Toen heb ik het zelf maar opgedronken (lekker veel calorieën).

Nu nog een oplossing bedenken voor de gesmolten raketjes.



3. Ik heb de deugd nederigheid geoefend door Bud te sméééken de volgende foto te mogen plaatsen. Hij is niet herkenbaar, daar heeft hij zelf voor gezorgd. Kijk maar:

Kind bovenin boom geklommen

Terwijl ik naast de boom stond te hyperdepieperen van de milkshake vol suiker en kleurstoffen, klom Bud in de boom. 'Doe je voorzichtig', riep ik. Hij is niet het kind dat gauw zegt 'ja, mam' dus hij schudde nog eens lekker heen en weer in dat hele dunne boompje, en vroeg of ik ook boven kwam.

'Als je niet ophoudt met schudden, zet ik je op snapchat', dreigde ik. De macht van een cybermama. Hij ging toch dóór dus ik filmde (maar heb het niet gepost - moet nog even oefenen met de daad bij het woord voegen - heel belangrijk bij de opvoeding van kinderen).

Maar hij hield wel zijn hand voor zijn gezicht, wat te zien is op bovenstaande foto. Bovenin de boom. Ja. Jahaa.

4. We wandelden verder en zagen een kat met een prooi rustig langswandelen. Het duurde twee minuten voordat ik mijn telefoon had gepakt maar hij trok zich niets van ons aan. Zoom in op het grijze ding dat voor hem ligt.

Kat eet prooi

Kat eet prooi

5. Op Instagram:

Bulldog zit op bank van koeienhuid - mooi plaatje

Deze hond sprong net op de stoel toen ik langs kwam lopen.

6. Dit ben ik waarschijnlijk morgenavond na een dag op stap met een buslading onbekenden ... 

Iemand drinkt beker soep in bad met op de achtergrond een draaiende droogtrommel
.. waarbij we nog zelf moeten rijden ook want de bus is vol. Het is een uitje van de kerk.  Niet van ónze parochie maar van een ándere parochie waarmee we samen doen met één pastoor. En één kapelaan.

In principe gaan we op zoek naar onszelf (en God) met een hutjemutjevolle bus, al koffiedrinkend en kwebbelend. Denk ik. Je weet het nooit precies als je met een vreemde parochie op stap gaat. Ze komen uit de bijbelbelt, wij zitten net zo'n beetje aan de rand. Misschien krijg je dan een ander soort katholiek. Hier heb je meer laid-back katholieken (tenminste dat vinden we zelf) en daar zijn ze wellicht wat meer Bijbelgericht. Maar ik ga proberen het niet van tevoren in te vullen en er met een open vizier erop af te gaan. En garde!

Ik schrijf dit wel en het is een mooi voornemen, maar ik zie de harmonie nog niet helemaal voor me. Ik heb mijn gezin natuurlijk omgekocht om mee te gaan, onder het mom 'doen we ook nog wat gezellig samen in de herfstvakantie'. Dus we kunnen in ieder geval de hele zondag bijkomen achter de computer.

7. Proost. Gezegend weekend!
Vrouw met zonnebril drinkt beker verse jus d'orange op een terrasje


Seven Quick Takes wordt gehost door Kelly op This Ain't the Lyceum