Doorgaan naar hoofdcontent

Zwerfboek


Ik wist al een tijdje van het bestaan van zwerfboeken, heb zelfs weleens een sticker gehad om een boek 'te zwerf' te leggen. Maar ik kon niet beslissen welk boek. En kan dat nog steeds niet.

Maar vandaag kwam ik, tijdens een frisse nieuwjaarswandeling voor de nodige beweging en zuurstof, een echt zwerfboek tegen! Netjes verpakt in plastic, met zo'n geraspte kaas-sluiting. Eerst dacht ik nog, lekker laten liggen. Ik vind de voorkant vreselijk en bovendien lees ik zelden romans. Maar dat is niet meer helemaal waar. Sinds ik een stapel boeken voor zoonlief van de bieb heb gehaald voor zijn boekenlijst, ben ik zelf ook weer aan het lezen geslagen. Op zoek naar fatsoenlijke en actuele literatuur. Een klus op zich.

Na eerst een stuk doorgelopen te zijn, keerden we toch maar terug naar het bankje aan de rand van de woonwijk, uitkijkend op de weilanden. Het boek lag er nog, joehoe! De mensen in het huis achter het bankje zwaaiden naar ons maar dat zag ik niet want ik had mijn bril niet op.

Ik ben benieuwd!

Reacties

  1. Grappig, zo vind je nog eens wat.
    En dien je je over een drempel te helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, ja. Man en kind waren er niet blij mee, dat we een stuk terug moesten lopen. 'Waarom heb je het dan niet meteen meegenomen?' Mijn excuus was: ik zag het als iets kopen: bij twijfel niet doen. Als je er vervolgens wakker van ligt, teruggaan! En anders hoef je het dus niet te hebben ;-).

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter