Doorgaan naar hoofdcontent

Muziek op Zaterdag: Word Zeeman!

Het is me duizend keer op school gevraagd. Wat wil je worden als je bent geslaagd? 
Wahahaaauw!

Wat ben ik blij ben ik met deze vondst, wederom gratis bijvangst van Youtube: een Nederlandstalige variant van een duitse favoriet: Word Zeeman.


Ik ambieer geen werk op een kantoor. Ook geen parochiewerk als dorpspastoor!
Woehaha mag niet te hard lachen want alles doet me al zo zeer maar... hoe actueel met een puber van 17 die voor zijn eindexamen HAVO zit en geen idee heeft wat hij wil worden of waar school eigenlijk voor dient!

Echte Hollandse Mannen, dat geeft hoop!

Hopen hoop...

Dat hadden we net even nodig!

Reacties

  1. Nou en of.... hoop, daar kun je behoorlijk om verlegen zitten...

    Jah dit soort vragen, daar zit toch niemand op te wachten?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ook nog even geprobeerd zeeman te worden toen ik van school kwam, maar achteraf ben ik blij dat ik toen afgekeurd ben voor de Marine. Toch verrassend hoe ze Palingsound kunnen maken van Schlagers... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Verrassend leuk! Ik heb genoten van het nummer.

    Liefs Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het lijkt mooi en ik weet mensen die gevaren hebben eb dat ook beamen. Maar dan komt de liefde en dan komt er een kind en de twijfel. Vaak is het dan gedaan met het zeemansbestaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kan ik me iets bij voorstellen. Maar dan heb je toch de ervaring! Is wat anders dan je hele leven achter een bureau blijven zitten, en dat is de diepere boodschap die ik hier in hoor.

      Verwijderen
  5. Oeps... ik wist het ook niet hoor, dus toen ben ik maar aan het werk gegaan, genoeg banen voor het oprapen in 1966. Uiteindelijk niet echt een 'vak' geleerd en dat vind ik nog steeds jammer! Leuk liedje, nooit gehoord!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zelfs als je wél dorpspastoor zou willen worden kan dat volgens mij ook nog bij de marine maar dan zal het wel aalmoezenier genoemd worden. Maar mijn roeping is het nooit geweest, zeeziekte lijkt me geen pretje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hihi riet epietz zou zo maar kunnen. Nee, zeeziekte lijkt mij ook geen pretje. Maar 'k heb wel een zwak voor boten &-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik moet dan altijd denken aan het antwoord: Stratenmaker op zee, als iemand vraagt wat iemand wil worden ; )

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter