Doorgaan naar hoofdcontent

Voorproefje op de Carnaval

Vandaag alvast een voorproefje voor het Carnaval. Ik heb een afspeellijst gevonden! Via hits die ik al op mijn oude lijst had staan van een Keulse band.

https://www.youtube.com/playlist?list=PLnPRys-hKQMluuHdhmDKg-Oz62tHyd4vX

Mocht je je, net als ik, trouwens afvragen of het 'het' Carnaval of 'de' Carnaval is, dan vind je op deze site een leuk antwoord. Het is niet echt een antwoord, maargoed, toch in ieder geval 'een' antwoord.

Als tweede mijn favoriete versie van 'If you go away, die vorige week in vele varianten langsgekomen is:



Ten slotte noem ik nog deze Spaanstalige site, die zich indien gewenst met een vertaalmachine laat vertalen naar het Nederlands, hoewel je de muziek 'Te Amor' zo ook wel zult begrijpen:

https://es.churchpop.com/2019/02/03/asi-se-vivio-la-adoracion-al-santisimo-con-musica-de-las-siervas-en-vivo/


Reacties

  1. Wauw wat een verwennerij! Ik houd niet zo van Duits en ook niet van carnaval maar toch beluisterd. En het is nog een lekker nummer ook! Rod McKuen kreeg op oudere leeftijd een steeds mooiere en rauwere stem, schitterend. En het nummer Te Amo is prachtig. Het lijkt wel een opname op een soort Wereldjongerendag maar dan in Zuid-Amerika.
    Dank weer voor je bijdrage Jascha en een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan Duitstalige muziek best waarderen maar Carnaval heb ik niets mee. Een heel leuk nummer en ik heb heerlijk op mijn stoel zitten wiebelen .Mooi het tweede nummer van Rod McKuen ,zo'n mooie doorleefde stem
    Fijn weekend ,Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, zo waarderen we allemaal andere dingen. Carnaval op zich heb ik eerlijk gezegd ook niets mee, het is voor mij gewoon een onderdeel dat hoort bij geloven, en hier boven de rivieren wordt er toch niet veel mee gedaan.

      Verwijderen
  3. Prachtig nummer van Rod Mckuen. Vroeger luisterde ik nog wel eens naar schlager(s) muziek maar helaas hoor ik dan nu bijna niet meer. Een feestje ben ik altijd voor in maar aan Carnaval heb ik nog nooit mee gedaan. Woon ook boven de rivieren, misschien komt het daar wel door.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sommige mensen benutten elke gelegenheid voor een feestje, anderen alleen als het ' spontaan komt' . Ikzelf ben niet zo'n feestbeest. Waardeer alleen een goed feestje als er ook daadwerkelijk iets te vieren is. Zuipen voor het zuipen hoeft voor mij niet. En dan drie dagen in koma liggen en de paaseitjes (die nu al gegeten worden) misselijk wegflikkeren... nee hoor. Schlagers, ja dat is toch net zoiets als carnavalsmuziek, qua muziekstijl.

      Verwijderen
  4. Het Duits is mijn moerstaal, soort van. Als geboren en getogen Groningse, in het dialect ook nog, is er amper verschil tussen die 2 talen.
    Carnaval is echter niet mijn ding, ik snap dat gewoonweg niet ;-)

    Het 2e en 3e nummer liggen fijn in het gehoor....genieten dus.

    Wens je een fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat snap je niet? Het feesten an sich? Of de gelegenheid?

    Groningen is geweldig.

    Maar Groningers zijn niet zulke feestvierders, ik heb er gestudeerd.

    Hoewel ze met kermis uit alle hoeken en gaten komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nee, carnaval is ook niks voor mij, wat ik er van zie is meer geloven in de bierpomp dan in iets anders... Ook Duitse muziek is zelden in staat mij te bekoren. Daarentegen vind ik Rod McKuen's bijdrage prachtig, en dan ook nog met een lied van Jacques Brel...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Van Rod McKuen heb ik genoten, dat nummer past heel goed bijn aparte stem. De Duits carnaval muziek sla ik maar over , daar heb ik niets mee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo mevrouw Rietepietz, leuk dat u reageert op mijn blog. Ik lees uw blog al een tijdje, evenals HHHulk. Fijne verhalen die ook een ander een hart onder de riem steken!

      Verwijderen
  8. Oh Rod McKuen! Die luisterde ik als studente altijd graag. Dankjewel voor de reminder. Ik ga hem weer eens vaker luisteren nu.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O ja, ik kende hem niet, maar nu luister ik dat nummer erg vaak. Fijn dat dit je weer aan het luisteren heeft gezet!

      Verwijderen

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter