Doorgaan naar hoofdcontent

Nieuwe blog over hardlopen

Ik heb een nieuwe blog gelanceerd!

Overhaast? Ja zeker. Vanmorgen tijdens het hardlopen vatte ik het plan op.

Ik heb de laatste tijd een beetje een writers block. Dat komt voornamelijk denk ik omdat ik me een beetje klem voel zitten tussen de Katholieke wereld, waarom met een hoofdletter weet ik ook niet. Ja om aan te geven dat ik de strenge kant van de kerk bedoel.

Op zich voel ik me daar best thuis maar ik weet niet hoe ik de spagaat naar 'de rest van de wereld' moet overbruggen. Altijd maar de enige zijn die wil bidden voor het eten...

Ook vind ik het lastig te schrijven over onderwerpen als hetero-huwelijk en vroegtijdige levensbeƫindiging van ongeboren kinderen, zieken, ouderen en depressieven.

Terwijl met name het huwelijk de reden is dat ik deze blog begonnen ben. 'I was swept away' bij de leer van de katholieke kerk over dit onderwerp.

Je moet je voorstellen, ik groeide op met het idee dat het huwelijk verouderd was en alleen maar een soort kers op de liefdestaart. Monogamie was ouderwets. Jaren '70. De meeste relaties werden toch saai op den lange of korte duur.

Toen ik in 2010 voor het eerst werd geconfronteerd met allerhande katholieke schrijfselen, uit de catechismus en diverse pauselijke geschriften, toen ging er een wereld voor mij open. De wereld van het monogame huwelijk.

Gaan we schelden? O.

Waar ik vandaan kom was dat een niet-bestaand iets, een Christelijke leugen die bedoeld was om mensen in toom te houden zodat De Kerk macht over ze had.

Pfff.

Maar ik baal wel dat ik al zolang niet schrijf. Dus toen dacht ik van morgen, ik ga een tweede blog beginnen over hardlopen.

Over schema's. Apps. Boeken. De fysiotherapeut.

Nu ik een half uur achter elkaar kan hardlopen, goed qua tempo is misschien joggen een beter woord, voel ik me al een hele autoriteit. Ervaringsdeskundige.

En dan ga ik voor een blog op WordPress, want ik vraag me al enige tijd af wat daar zo goed aan is want een hoop geven er de voorkeur aan boven Blogger.

Kan ik weer lekker aanrommelen.

Wees welkom op: https://lopen.home.blog/

Reacties

  1. Ik wil je daar ook graag volgen. Geef ik gelijk mijn wandelblog door. Volgen jij me ook? https://ikwandelmefit.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Aritha, wat leuk! Ik houd ook erg van wandelen! Bij mij zei de fysiotherapeut ook dat ik een klein lengteverschil in mijn benen heb. Klein hoor maar bij hardlopen merk je dat.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter