Doorgaan naar hoofdcontent

Nieuwe liefde voor kwatta

Ik heb een nieuwe liefde. Het heeft niets met geloof te maken en ook niet met hardlopen.

Tijdens het roeien (roeitrainer) kijk ik graag tv. Ik neem bijvoorbeeld Koffietijd op en tijdens het roeien kijk ik dan drie afleveringen (spoel weleens door).

Van de afgelopen week kwam vanmiddag sopraan Francis van Broekhuizen voorbij. Ze zong met haar ouders bij Koffietijd, dus. Prachtig, Halleluia.

Ik zocht haar (na het roeien) op op Youtube en vond wat filmpjes van haar bij het programma Maestro: wat doet Spike het gooooeeed!

Maar we hadden het over Francis van Broekhuizen. Wat een grappig mens en wat zingt ze fantastisch. Het kan aan de tijd van het jaar liggen, het is tenslotte bijna Kerstmis, maar ze bracht me tot twee keer toe tot tranen. Eén van die keren was het optreden van Ruud Feltkamp in dezelfde wedstrijd, Maestro. Ik heb dat verder niet op tv gezien, want ja je kan niet alles kijken en doen.

Het best kun je zelf even kijken. Laten we zeggen dat waar Spike een echte man was qua dirigeren, daar was Ruud een jongen. Qua gender is dat niet echt een geschikte uitspraak, ik weet het. Ik had het trouwens nog niet eens over vrouwen dat wil zeggen eigenlijk had ik het daar wel over want ik had het over... Francis van Broekhuizen, dus.

Als je kijkt naar hoe zij zingt, dan weet je meteen hoe de heren dirigeren. Let dan vooral op het feit of ze adem heeft of niet.

Kijk nou maar. Wil je nog een linkje? Of ééntje die geen drol met voorgaande te maken heeft? Gewoon 'a dutch girl who plays the piano'?

Komt ze: Dutch Girl Ticks All The Boxes.

P.S. is dit nu in Utrecht Hoog Catharijne, of in New York?

Reacties