Doorgaan naar hoofdcontent
Ik ben veel minder lang gestopt met bloggen dan ik dacht! Maar ik heb niets gedaan aan mijn vastenidee, om al dat leesvoer dat ik op mijn computer heb opgeslagen, te gaan lezen en er wat over te schrijven. Ik heb ook niet zozeer veel gelezen als wel veel podcasts geluisterd.

Ik ben inmiddels wel, via de Thuisbieb-app, aan het lezen. Dat vraagt toch wel enige discipline, vooral om niet in plaats daarvan Instastories te gaan kijken.

Ik bewaar dus van alles wat me interessant lijkt om over te bloggen. En vervolgens doe ik dat niet. Een reden dat ik juist een blog heb is dat ik over dingen kan praten die mij interesseren en een mening kan vormen die soms afwijkt van de mening van de meerderheid.

Daarom luister ik ook graag naar podcasts gerelateerd aan geloof. Ik hoor zo meningen uit een hoek waartoe ik me aangesproken voel, maar die ik in het dagelijks leven niet zo tegenkom.

Over de podcasts die ik luister schrijf ik al wel op mijn hardloopblog.

Ik heb net een nieuwe podcast ontdekt, Eerst dit! (via je podcast-app of via de site van Eerst dit!) Elke dag een tekst uit de Bijbel met overweging, van ongeveer 6 minuten. Ik moest even aan het idee wennen maar vind het toch wel wat. Het vergemakkelijkt het Bijbellezen.

Vandaag was de tekst uit Prediker 10:1-11. Conclusie: ook al heb je een hoop wijsheid, daarmee is nog niet alles maakbaar. Waar gehandeld wordt, zullen fouten gemaakt worden.

Dit past ook goed bij het schrijven op deze blog.

Reacties