Doorgaan naar hoofdcontent

De heilige Rita - 22 mei

E-reader met het boek The Catholic All Year Compendium van Kendra Tierney

Voor een paar euro kocht ik eerder dit jaar de digitale versie van The Catholic All Year Compendium van Kendra Tierney. Het was een goede aanbieding en het is nu weer duurder, op Amazon staat een inkijkexemplaar. Er staan tips en ideeën in om de katholieke feestdagen te vieren.

Mijn streven is af en toe een heiligendag te vieren met bijpassend eten. Behalve bovengenoemd boek is de website Catholic Cuisine daarvoor een goede bron. Ik vond daar het recept voor Empanadas de Santa Rita.

Ik probeer steeds een stuk vooruit te lezen. Zo kwam ik in The Catholic All Year Compendium de feestdag van de heilige Rita tegen, op 22 mei. Ik herkende haar levensbeschrijving uit het boek dat ik aan het lezen ben via de thuisbieb app die op het moment gratis is, De heilige Rita van Tommy Wieringa.

Lees deze recensie in de Trouw niet als je het boek nog wilt lezen, het verraadt namelijk wel erg veel. Daarom heb ik hem zelf ook niet uitgelezen want ik heb het boek nog niet uit.

Overigens ga ik de empanadas niet maken. Ik had al boodschappen gedaan. Dit moet ik verder van tevoren plannen!

30 Mei is mijn volgende kans, met de quiche Lorraine ter ere van Jeanne d'Arc.

Reacties