Doorgaan naar hoofdcontent

Wat ik leerde van de Catholic Moms Summit - 3 tips (deel 2)


When we know we’re beloved by God, and see ourselves as daughters of the King, everything changes. We recognize our value, our worth, and begin to understand it comes not from simply “producing” things in the world (however good they may be), but from the Creator loving us into existence, and loving us every day since.

Balans tussen gezin en werk

Balans begint met de vraag: God, wat wilt u van mij?

When we know we’re beloved by God, and see ourselves as daughters of the King, everything changes. We recognize our value, our worth, and begin to understand it comes not from simply “producing” things in the world (however good they may be), but from the Creator loving us into existence, and loving us every day since.
It’s this beloved-ness that then allows us to do those good things – from feeding our families to writing a book, bringing kids to and from school, and making sure the laundry piles get put away. We do everything, and we do it well, when we know that we are loved.


Finding rhythms and routines should flow from this knowledge of how good and beloved we are, then. We establish a structure for our lives by asking the Lord to show us what He wants us to do, and how. We work through schedules and figure out the projects to take on because we ask the Lord what He’s calling us to, with our giftedness and talents placed at His service. (Katie Prejean McGrady)


Telefoontips

Zet een afbeelding van de Goddelijke Barmhartigheid of een favoriete Bijbeltekst op je telefoon.

Luister naar de podcast Abiding together, vooral de serie van The lion and the wardrobe.

Zet foto’s van mensen in/voorop je favorietenfolder, zodat je aan ze denkt en voor ze kunt bidden. (Lindsay Schlegel)


Balans

Als je balans wilt, zorg voor een planning, een schema. Aanvaard hulp. Van man, ouders, oppas, therapeut. Zorg goed voor jezelf. Ik let er altijd op dat ik op vier manieren voor mezelf zorg:


1. Voor mijn ziel: lees elke ochtend de dagelijkse bijbellezingen, OF ga eens per week naar Aanbidding, OF lees elke dag een hoofdstuk uit de evangeliën, OF bidt de rozenkrans van Goddelijke Barmhartigheid met je gezin om 6 uur 's avonds, etc.

 

2. Voor mijn geest: lees elke dag 5 blz uit een boek, OF plan een therapiesessie, OF leer een nieuwe vaardigheid, bijvoorbeeld op YouTube, elke dag 10 minuten, OF speel een woordspel, OF maak een tuin of groentetuin, OF zit elke dag 10 min. stil.

 

3. Voor mijn hart: plan een wekelijkse zoomcall/telefoongesprek met mijn beste vriendin, plan tijd voor intimiteit met mijn man, schrijf elke avond in een journal alles waarvoor ik dankbaar ben, doe mijn favoriete creatieve activiteit (schilderen, schrijven, zingen, designen, etc)

 

4. Voor mijn lichaam: plan gezonde maaltijden, doe elke dag of om de dag een workout van 20 minuten, maak dagelijks een wandeling waarbij je de rozenkrans bidt. (Jackie Francois Angel)

 

Check Jackie's blog en haar nieuwste boeken, "Forever: A Catholic Devotional For Your  Marriage" en "Pray, Decide, and Don't Worry: 5 Steps to Discerning God's Will" en check haar

Reacties