Doorgaan naar hoofdcontent

Woord van het jaar - of heilige van het jaar

Woord-generator met het woord Curious, nieuwsgierig.

Voor het eerst heb ik dit jaar toch maar eens meegedaan met het zoeken van een Woord van het Jaar. Nouja, zoeken, ik heb de Word of the Year Generator gebruikt die Jennifer Fulwiler ieder jaar maakt. 

Mijn woord is: Patience. Oftewel geduld. Maar daar had ik geen foto van dus ik heb het even opnieuw gedaan vandaar het woord Curious.

Ik vond geduld eerst niet zo'n leuk woord. Alsof je stil moet blijven zitten en wachten! Ik heb daarover gebeden met de vraag, wat betekent dit woord voor mij. Geduld is natuurlijk ook, de dingen doen die je moet doen, en daarbij geduld hebben. Geduld hebben met mensen. Dus niet, blijven zitten en nietsdoen, maar de dingen doen die je anders ook zou doen, maar dan mét geduld. Althans met méér geduld.

Behalve een woord van het jaar kun je ook een heilige kiezen met de Saint's Name Generator. Deze heb ik al eens eerder gebruikt, toen had ik Maria van Egypte. Ik vond het leuk me in haar verhaal te verdiepen, in Nederland is dit niet zo'n bekende heilige maar in Egypte bijvoorbeeld wel. Ik heb er zelfs een lezing over gegeven voor een geloofscursus.

Dit jaar trok ik St. Scholastica, de zus van St. Benedictus en eerste benedictines. Daar kan ik me nog eens in gaan verdiepen. 

Wellicht kom ik er aan het eind van dit jaar nog op terug, als ik het niet geheel vergeet. Maar ik vind het wel leuk om zo'n woord en zo'n heilige als het ware mee te nemen het jaar in om te kijken of ik er wat van kan leren. 

Als jij ook een woord of heilige 'trekt', of zelf kiest, laat het dan weten.


Reacties

  1. Ik heb 'Excite'.... Hmm daar kan ik niet zoveel mee eigenlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar kan ik me iets bij voorstellen! Toch vind ik het een leuk woord. Uitdagender dan 'geduld'! Wie weet wat voor spannends er te gebeuren staat voor jou in 2021!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter