Doorgaan naar hoofdcontent

Creatieve planner

Grappig. Die laatste blog van aswoensdag 2021.

Deze foto is van mijn planner. Ik heb voor 2022 dezelfde planner als voor 2021. Ik kom daar nog weleens op terug (bijvoorbeeld in 2023). 

Dit is een planner is voor de grotere lijnen, voor de langere termijn: 10 jaar, 5 jaar, 3 jaar, 1 jaar. Wat ik morgen doe schrijf ik in een andere planner (van de HEMA, kom ik ook nog weleens op terug). 

Om te dromen. Want zonder dromen weet je niet wat je wílt dus ook niet wat je moet plannen. Tenminste als je niet alleen wilt doen wat moet en waar je niet onderuit komt: werk en huishouden. 

Niet dat nu alles vlekkeloos verloopt hier en ik een afchecklijst heb linea recta naar mijn droomleven. Het lukt me vaak niet hem in te vullen. Maar ik heb wel een beter idee wat, en wie, écht belangrijk is/zijn en welke keuzes ik daarvoor wil maken. 

Craftsy

Dat is al meer tekst dan ik van plan was te schrijven. Het punt is: ik ben veel creatieve cursussen gaan volgen. Via Craftsy en elders. En daarmee ben ik mijn planner op gaan vrolijken. Die er wel erg leeg uitzag. Inmiddels is mijn planner ook een soort journal, logboek of dagboek. Waarin ik bijvoorbeeld de bewijzen plak wanneer ik eindelijk bij de molen bloem ben gaan halen. En groenten bij de lokale fruitteler.

Idealistische plannen zijn leuk maar je wilt ze ook uitvoeren en dat gaat niet vanzelf (Ecover was ooit een product dat aan de deur gesleten werd door vasthoudende punkers, weet je nog. Nu is het niet meer weg te denken uit de schappen). 

Uitzoeken, een route plannen. En wat dacht je van geklooi met QR-codes of voor het eerst geld overmaken via je telefoon in winkels die te klein zijn voor een pin-apparaat? Tel daarbij op een man die je uitlacht omdat je liever het hele IBAN-nummer intoetst waar je gelukkig toch sneller mee blijkt te zijn omdat de QR-code van de bankapp van de man niet goed werkt ;-). 

(man=eigen man niet van de molen slash fruitteler).

Vandaag deel ik met jullie mijn creatieve invulling van de 'planning' afgelopen week. Alle ruimte in mijn planner die leeg blijft mag ik (van mezelf) vullen met creativiteit. Medium: waterverf (palet uit mijn jeugd en waterverfstiften van de Action), fineliner (HEMA) en collage van de lezingen van vandaag.

Planner week 28 februari 2022.



Reacties