Doorgaan naar hoofdcontent

Madeleinebakvorm van Dille en Kamille (en de lang beloofde Action Shoplog)

Dit heb ik gekocht bij de Action:



De volgende siliconen madeinevorm* kwam ik ook tegen. Hier heb ik stad en land naar afgezocht! Uiteindelijk heb ik er één bij Dille en Kamille gekocht, voor uiteraard iets duurder namelijk 11,95. 

Ik ben er net op tijd bij voor het feest van de heilige Maria Magdalena: 22 juli. Ik heb ze gisteren gemaakt om alvast uit te proberen. Ik volgde een Nederlandstalig recept met dezelfde ingrediënten als het Engelstalige recept dat ik eerder gebruikt heb. Supertrots overigens dat ik zó op tijd ben want het feest is pas vrijdag. Mijn man vond dat ik ze meteen wel nóg een keer kon maken voor vrijdag maar ik ben bang dat die koekjes dan al op zijn. 

Ik wil ze ook nog eens met sinaasappel maken.

De vorm van Dille en Kamille heeft 12 vormpjes. Dat is een voordeel. De koekjes waren al snel half op en er ontstond consternatie aangezien de verdeling niet helemaal gelijk was gegaan. En dat in een huishouden van 3 personen! Daarentegen was ik vergeten ze mee te nemen naar het naaikransje dat de vrouwen van onze/mijn familie hebben dus dan is er voor vanavond meer buit te verdelen. Al heb ik de mijne wel vast genomen.

Jullie willen natuurlijk het recept weten zodat je ze ook kunt bakken: echte Franse madeleines. Eefkooktzo gebruikt zo te zien óók de vorm van Dille en Kamille.

De shoplog

De meeste dingen die ik gekocht heb stonden op mijn lijstje. 

  • Wasknijpers (ik heb er net niet genoeg als ik veel sokken op wil hangen en ik doe er liever één per knijper)
  • Nagelvijl
  • Blokbatterij
  • Kwast (voor de terrasset)
  • Gesso (een primer voor mijn knutsels)
  • Stempels
  • Fietslamp

Een paar dingen stonden er niet op:
  • Noga
  • Kattensnoepjes
  • Washitape (veel mooie rolletjes voor een kleine prijs)
  • Journal (weet ik niet meer of het erop stond maar ik had er één nodig met blanco papier)

* Madeleines zijn schelpvormige cakejes uit Frankrijk gemaakt van bloem, suiker, eieren, boter en citroen.

Reacties