Doorgaan naar hoofdcontent

Radijs in de tuin

Radijs

Ik had voor dit jaar geen zaaiplannen. Het is veel werk, ik heb genoeg te doen en het meeste mislukt toch. We hebben namelijk een grote boom in de tuin, een prunus, die veel licht wegneemt. Dat heeft voor- en nadelen. Er groeien weliswaar pruimen aan, maar niet heel veel en ze groeien hoog en ik kan er niet bij. En het seizoen duurt kort.

Maar de stakingen, de droogte en de oorlog doen in mijn ogen het nut van een moestuin toenemen. De wachtlijsten bij de 'echte' moestuinen zijn hier gesloten wegens grote belangstelling, dus ik heb mijn voorraad zaadjes gepakt en uitgezocht wat er nog de grond in kon. Dit waren:
  1. Radijs
  2. Peterselie
  3. Koriander
Dit was twee weken geleden. Tot mijn verbazing ziet het al groen! Vooral de radijs gaat lekker. 

Koriander vóór het wieden

De koriander leek heel wat maar na de proeftest bleken die grote blaadjes toch echt wat anders te zijn. Weggehaald dus, en er blijkt toch het één en ander ontkiemd te zijn.

Koriander ná het wieden

De peterselie laat het vooralsnog afweten. 

Toen ik de zaadjes plantte dacht ik, het zal nog niet één volledige maaltijd opleveren, maar het heeft nu al hoop opgeleverd voor volgend jaar!

En bovendien schijnt tuinieren heel gezond te zijn.

Reacties

  1. Mijn boerenhart wordt hier warm van.
    Het onderscheid van zeer jonge planten en onkruid is moeilijk.
    Tip: onkruid groeit vaak sneller.
    Ik vind het hartstikke leuk dat je nu moestuint.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha, wat leuk! Het was inderdaad onkruid dat zo snel gegroeid was. Het verstikte al bijna die kleine korianderplantjes.

      Verwijderen
    2. Jascha. Zag je site Proeven en Geloven. Reactie geven erop is moeilijk. Wij hebben gelukkig niet zoveel moeilijkheden dit jaar. Zie deze link https://www.dropbox.com/scl/fo/u73av4u6lbcr4rb97bjw0/h?dl=0&rlkey=3jb478eo0qc9slmifhvznw3sn

      Verwijderen

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter