Doorgaan naar hoofdcontent

Carne vale

Waar ik woon was geen carnavalsmis, alleen een 'gewone' mis. 8 km Verderop was wel een carnavalsmis, voor geregelde kerkgangers en voor gelegenheidscarnavalsgangers.  

Zie je die mevrouw met die rood-witte sjaal, ik had ook een rood-witte sjaal om! 


Nog over de vakantie naar Frankrijk, waar ik de vorige twee blogs over schreef - de rest volgt nog, deo volente. Maar ondertussen zijn we aan een nieuw jaar begonnen, en ook aan een nieuw kerkelijk jaar. Met gelukkig ouwe carnavalshits.

Een bekende karnavalsband is Kasalla uit Keulen met bijvoorbeeld Stadt mit K. Dit is niet echt een carnavalshit, dan moet je bijvoorbeeld Alle Jlaser Huh hebben.

Een nieuwe hit (voor mij) is Polka, polka, polka van Brings.


Ik ben ook in Keulen geweest in 2010. Dit beeld komt uit een openluchttentoonstelling aldaar. 






Dit was het weer.

Reacties

  1. Wat een prachtig idee, zo'n carnavalsmis. En de tekst op de liturgie vind ik erg mooi. Dit kende ik helemaal niet!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Normaal gesproken komt de eerste lezing uit de Bijbel, uit het Oude Testament (zodat de protestanten het ook kunnen begrijpen ;-O) maar heel mooi, vind ik ook net als jij, om te bidden in simpele voor iedereen* begrijpelijke woorden en als kind bij God te zijn en Hem te danken. * redelijkerwijs

      Verwijderen

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter