Doorgaan naar hoofdcontent

Bijbel lezen in de vastentijd

Twee jaar geleden, in de vastentijd, ben ik begonnen met het lezen van de Bijbel. Het leek mij leuk (en haalbaar) om in deze vastentijd het lezen van de Bijbel af te ronden. Niet dat je  er ooit  'klaar' mee bent, maar dan heb ik hem eenmaal helemaal gelezen. Hiernaast kunt u zien (en kan ik vooral zelf zien) welke dag ik welk boek uit moet hebben. Maandag aanstaande moet ik DaniĆ«l uit hebben. Gemiddeld moet ik elke dag zes bladzijden lezen. Dat is best veel, maar als je minder leest, en vooral als je een paar dagen een dag hebt overgeslagen, dan gaat het langzamer. Net als bij een ander boek, als je dat wekenlang weglegt weet je ook niet meer waar het over gaat. Als je elke dag een stuk leest dan zit je er goed in, dan weet je wat je gisteren gelezen hebt en kun je vlot doorlezen.

Ik was een beetje huiverig om me het uitlezen van de Bijbel als doel te stellen. Het lijkt wel of ik er een wedstrijdje van maak. Maar eigenlijk gaat het gewoon om het doen, elke dag de tijd en aandacht vrij maken om te lezen.

Reacties