Doorgaan naar hoofdcontent

En zo komen de roze zusters op een roze blog



In Utrecht zitten de roze zusters. Midden in een woonwijk.

50 Min. fietsen, voor mij een ware pelgrimstocht. Daarom heb ik het zolang uitgesteld om daar eens een bezoekje te brengen.

Inmiddels ben ik al 4x geweest.

En ik weet nu wat ik mis als ik niet ga.


Ongelooflijk, de natuur die er toch nog is in Overvecht. Langs drukke verkeerswegen en volle woonwijken is er toch heel veel groen.








Een hele woonwijk is afgezet. Huizen worden afgebroken.

Maar de ganzen groeien snel.

De foto's zijn van 23 april, 3 mei en 24 mei. Ik had van tevoren geen idee dat ganzen zolang op dezelfde plek blijven. Langs een drukke weg nog wel (achter mij).

23 april


Sorry voor de onscherpe foto's. De ganzen waren erg waaks en ik wilde ze niet storen!
3 mei
10 mei
10 mei
De roze zusters vind je ook op youtube, en hier is een filmpje waarin mensen uit de buurt worden geinterviewd.