Doorgaan naar hoofdcontent

Trainigsdag deel 3: maak je eigen elevator pitch

Bijna vergeten dat ik deel 3 over de elevator pitch nog niet had geschreven! Heb wel een paar versies op In en Fa (hoef toch niet steeds voluit te typen) voorbij laten komen.

2 Quotes


Als huiswerkopdracht moesten we 2 quotes opschrijven:

' s Morgens stap ik in mijn luchtballon en ziek ik wel waar ik werk.

Deze is gepikt van mijn Loesje-beker, die ik vlak na de bevalling in het ziekenhuis kocht, omdat ik niets te doen had omdat er niemand was om me steeds naar mijn kind te brengen aangezien de moederafdeling naast de betreffende bayb-afdeling vol zat. Hoe dan? Meer moeders dan baby' s?

Waar God een deur dichtdoet, doet hij een raam open.

De tweede spreuk heb ik van 'Ons Pake' meneer pastoor die hem de ene zondag van zijn leermeester de Vicaris van Overijssel heeft geleend en de andere zondag van zijn oma. Als het gaat over 'de toestand van de katholieke kerk in de wereld' en vooral de vraag 'ga jij nog' dan drukt deze spreuk dat goed uit.

Klikken brengt je bij mijn eerdere blog aangaande deze Tochtige Thema's.

5 Waarden


Na flink wegstrepen in de bijgevoegde lijst hield ik de volgende waarden over:

Roeping
Onderzoek
Precisie
Schoonheid
Spel

Vrouwtje nooit genoeg


Ik kon het niet laten nog een extra quote toe te voegen aan mijn huiswerk, die ik vond bij een deelneemster die onze huiswerkopdracht op internet had gegooid. Ik dacht een graantje te kunnen meepikken en haalde mijn blocnote uit de tas. Ik legde hem op tafel, voegde de quote toe en... daar bleef hij de rest van de dag liggen zodat ik tijdens de cursus naast het net viste.

De quote kwam van Yoda van Star Wars:

Train youself to let go of everything you fear to lose.

Gelukkig had ik een tweede blocnote bij me en bovendien lag er een bonte verzameling blocnotes bij de entree van de trainingslocatie: briljant idee.

Elevator Pitch in 5 Eenvoudige Stappen


Aan de hand van een vijfstappenplan maken we onze uiteindelijke persoonlijke Elevator Pitch.

1. Wat ik belangrijk vind...
2. Vanuit mijn ervaring weet ik dat...
3. Wat ik doe, is...
4. Dat maakt dat...
5. Spreekt het je aan, (aanzet tot actie)









Reacties

  1. En hoe lang mag zo'n elevator pitch ongeveer duren precies? Het lijkt me nog best pittig om dat kort en bondig te beantwoorden : )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nicole een halve minuut zo ongeveer. Het is overigens niet de bedoeling dat je een standaard riedeltje afdraait. Je maakt dus wel een standaard praatje dat je aanpast aan de situatie. En ja, dat blijkt moeilijk: vaak doe je meer dingen, heb je meer doelen, maar een duidelijke, simpele boodschap komt beter over!

      Verwijderen
    2. Ah, goed om te weten. Ik volg een blog cursus en daar moet ik een elevator pitch doen voor mijn blog, maar ik vind het erg lastig....

      Verwijderen
    3. De 'vijf eenvoudige stappen' vond ik een handig hulpmiddel om kort en bondig mijn 'doel' te verwoorden. Ook maakt zo'n cursus het makkelijker om kritiek op elkaar te geven en te ontvangen. Het is tenslotte bedoeld om elkaar op te bouwen. Veel plezier met de blog cursus.

      Verwijderen

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter