Doorgaan naar hoofdcontent

Muziek op Zaterdag: Pink & dochter Willow Sage Hart met A Million Dreams



Zwijmelen op Zaterdag: de 338e alweer! Zo lang doe ik nog niet mee: onderaan vind je een link naar de andere Zwijmelaars.

Pink met A Million Dreams

Nu eerst: Pink en dochter Sage met A Million Dreams, cover van de soundtrack van The Showman (voor songfacts ← klik hier). De versie van Pink brengt tranen in mijn ogen, ik hou het letterlijk nog geen minuut droog. Wat ontzettend lief! En wat geweldig om zo'n moeder te hebben die dat met je kan doen! Mogelijk hoorde ik de originele versie voor het eerst via Zwijmelen met Regenboogvlinder (link onderaan).

Er is ook een versie met tekst, daar wordt niet 'doorheen gepraat' ;-).

Dit doet mij echt 'zwijmelen'. Al is zwijmelen geloof ik iets anders, dat doe je over iets uit je jeugd. Toch?

Dit is meer 'geraakt' zijn, ontroerd. Een emotie die ik doorgaans probeer te vermijden. Ik ben een veels te grote softie!

En dan probeer ik het weer op te roepen als ik er 'even tijd' voor heb. En vraag me vervolgens af waarom dat niet lukt. Ik ben natuurlijk veels te hard!

Ken je dat? Haha.

Maar vandaag mag het van mezelf. Het leven draait tenslotte niet alleen om het maken van, en afstrepen van dingen op, To Do lijstjes!

Bovendien stáát ontspannen deze week hoog op mijn lijstje. Waarover ik gisteren een blog postte.

En prompt vergat een kwartier voor mezelf te nemen om in mijn zelfhulpboeken en - cursussen te lezen (ik herinner me nu dat ik wel een voorstelmail schreef voor de Facebookgroep van Cara Harvey en de andere voorstelmails bekeken en geliket heb: dat telt toch ook?).

To Do lijstjes

Ik heb namelijk diverse to do lijstjes en vergeet er altijd wel één:

  1. mijn Google agenda met afspraken, ook van de rest van mijn gezin;
  2. een dagelijks lijstje: 20 min cardio, 10 min. oefeningen en 15 min lezen (deze dingen probeer ik echt te doen, natuurlijk doe ik meer dingen dagelijks zoals tanden poetsen maar daar heb ik gelukkig geen lijstje voor nodig :-));
  3. en diverse rondzwervende lijstjes (waarvan ik toch echt één Master List  zou moeten maken =I).
  4. en dan vergeet ik bijna de 'herinneringen/reminders' in mijn Google agenda, waaronder een noveen die ik deze week bid tot de heilige Judas Thaddeus, patroon voor hopeloze zaken. Zal ik maar niet vertellen waarom ik deze bid? Of wel? Vooruit: voor het slagen voor de HAVO van mijn puberzoon.

    Een noveen bid je negen dagen achter elkaar. Ik ben dinsdag begonnen dus woensdag de laatste. Ben je ook een bidder: gebed welkom. Zo niet: dan doe je niets, of een beetje meevoelen is ook fijn.
Tijdens de oefeningen van mijn dagelijks lijstje voelde ik dat ik enorm gespannen ben in mijn bovenlichaam. Ik deed een begeleide sessie met behulp van een video waarnaar ik niet kan linken want ik had een driedaagse gratis trial. Best balen dat die voorbij is want ik vond hem wel goed.

Ik moet nog ergens een serie video's van dezelfde dame hebben maar die zit ergens tussen de tientallen mails in mijn inbox dus die kom ik later misschien nog wel tegen.

Als je meer over Pink wilt lezen is Top40 een leuke bron.

Nu ga ik lekker naar de andere Zwijmels luisteren van Zwijmelen op Zaterdag bij "Iris Papilio" Regenboogvlinder.

P.S. Weet iemand hoe het nu zit met video's vertonen zoals ik hierboven doe? Ik vind ik maak toch, behalve dat ik de video vertoon, reclame voor zowel YouTube als voor Pink? Iemand die ECHT weet hoe het nu zit? Want ik kreeg mee dat er gedoe over was.

Reacties

  1. Wauw Jascha, dit is wel heel erg goed én ontroerend!
    Wat een lief stel Pink en haar dochter! Heerlijk gezwijmeld!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. WOW!!!
    Hartbreaker!

    Bidden doe ik veel en graag!
    Vaak in one liners.
    Ivm passivist proberen te zijn heb ik daarentegen een hekel aan het woord 'schiet'gebedjes. 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dit Jascha!

    En tja verder doe ik gewoon mijn best 'goed' te doen en te zijn... en op mijn manier steentjes bij te dragen en in het water te gooien...

    FIjn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige zwijmel! Ik heb echt genoten. En wat kan haar dochter goed zingen. Een gouden combinatie. Heel erg mooi.

    Een zwijmel is wat je er zelf van maakt.Een liedje wat je raakt, gewoon mooi vindt of het past bij een verhaal. Je mag het zelf invullen, geen regels. Dat maakt het zo leuk en afwisselend.

    Liefs Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijke zwijmel en je mag best een softie zijn. Het leven is niet altijd rozegeur en maneschijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie song, vertederend beeld van die twee samen!
    De betekenis van zwijmelen: https://www.encyclo.nl/begrip/zwijmelen
    Hoeft dus niet persé iets te maken hebben met je jeugd...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O wat leuk Dwarsbongel! Dank je wel dat je het even op hebt gezocht. Ik dacht inderdaad dat het wat anders betekende. Maar dit is veel leuker en dan klopt het ook wel dat dit een 'echte zwijmel' is!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter