Doorgaan naar hoofdcontent

Hoe agar-agar in plaats van gelatine in kwarktaart zich tot wetenschap verhoudt

Na de conclusie van mijn onderzoek om met agar-agar een vegetarische kwarktaart te maken (want ik ben niet tegen vegetarisch eten) heb ik niet wéér een taart met agar-agar gebakken of gemaakt (kwarktaart hoeft immers niet gebakken te worden).

Mogelijk gebruik ik de resterende zakjes voor sauzen of voor een andere taart die je binnen drie dagen kunt opeten danwel op móet eten omdat de agar-agar niet lang stijf blijft. Wat in het geval van kwarktaart bij ons geen ramp is want die is dan meestal al op. 

Wil jij dit onderzoek herhalen? Een onderzoek heeft pas wetenschappelijke waarde als het herhaald kan worden. Daarover dit leuke artikel waaruit blijkt dat dat helemaal niet zo makkelijk is! 

'Most scientists 'can't replicate studies by their peers'

Tja...

Kwarktaart door mijn gemaakt in 2015


Reacties