Doorgaan naar hoofdcontent

2 februari: Maria Lichtmis, opdracht van Jezus in de tempel, én... trainingsdag van Catholic Voices!

Titel: trainingsdag catholic voices, Afbeelding: drie koffiebekers met afbeelding van het online computerspel Clash of Clans

Zaterdag is het zover: de Training personal branding van Catholic Voices. Superveel zin in. Maar ik kijk er ook een beetje tegenop. Het is nogal een verre reis, bus, trein, trein, bus. En een lange dag, waarvan het leukste aan het eind komt! Tenminste, dat denk ik: de Pitch Tips van Roeselien Wekker.

Nieuwsgierig naar de sprekers, die ik niet ken, zocht ik hen op op YouTube.
Dat leverde een divers beeld op.

Emy Jansons


De eerste spreker, Emy Jansons, is journalist en biedt via EmyWorks haar skills aan op het gebied van online video's. Zo maakte ze een serie over de pelgrimsreis naar Rome in 2016, waar ik ook bij was! Leuk om even terug te blikken.
Zelf schreef ik vooral over de dag dat ik uit Rome terugkwam, en prompt gevraagd werd in het kerkkoor te komen zingen! Hoogtepunten zijn leuk, maar het zijn punten... Het gaat er toch uiteindelijk om wat je ervan mee terug neemt en of ze wat toevoegen aan het dagelijkse leven.

Ronald Buijse


Als tweede spreker volgt Ronald Buijse. Daar vond ik niet zoveel van op YouTube, maar wel op zijn LinkedIn pagina. Hij heeft een boek geschreven, Welcome to the New World of Planning, en hij werkt bij Orctec. Als je de site van Orctec leest is het ongeveer alsof je met mijn man praat. Ik zal proberen het in één zin te vatten (in 'Jip en Janneke taal' zo noemt De Man dat, ik zou zeggen in gewoon Nederlands): wiskundige modellen en computerprogramma's zó toepassen dat de beste versie van jóuw wereld ontstaat. Of jouw product.
Toegepast op deze studiedag is dat iets met getallen en sociale media.
Leuk is zijn Elevator Pitch over het ontstaan van Orctec (goed, voor als je vijf minuten in de rij moet wachten op de lift dan...).

En Ronald, mocht je dit ooit lezen: kunnen jullie bij Ortec een autist motiveren om toch wiskunde te gaan studeren - naar eigen zeggen is hij hoogbegaafd maar hij wil vrachtwagenchauffeur worden! - hij is heel erg precies en heeft net als mijn man een fotografisch geheugen maar het nut van scholing ontgaat hem geheel! En hij kan niet wachten tot hij eindelijk 18 is en (voltijd, als vrachtwagenchauffeur) mag werken!

Roeselien Wekker


Roeselien Wekker had, geheel naar verwachting van iemand die je belooft te helpen me je Elevator Pitch, leuke filmpjes online staan waaronder deze waarin ze laat zien hoe het juist níet moet, en hoe je het met haar tips beter kunt doen.
O hoe graag zou ik willen dat mijn man hiernaar kijkt, en de tips toepast als hij mij iets over zijn werk (ICT en de optimalisatieprocessen binnen de sociale woningbouw) vertelt!
Ook zou het handig zijn voor onze zoon, opdat hij, binnen de beperkingen van zijn autisme, in zo weinig mogelijk woorden toch een hoop kan vertellen!
En dan zouden Man en Kind de optimalisatieprocessen, geleerd van Ronald Buijsse van Ortec, kunnen toepassen op hun gezamenlijke hobby: het optimaliseren van strategische processen binnen het online computerspel Clash of Clans!
De bekers op de foto bovenaan deze blog, zijn speciaal gemaakt door iemand van de 'Clan' van Man en Kind. De middelste is voor mij, ik doe niet mee aan de ' Clash' van de 'Clans'.  'Clouding and watching' staat erop, dat verschijnt in beeld op het moment dat men in het spel wacht op een tegenstander. Oftewel het moment dat ik hier in huis de aandacht kan vangen en snel mijn Elevator Pitch kan afsteken.

En dan is iedereen blij in huize Donath! En hopelijk ook bij jullie!

Speciaal voor onze pastoor, en andere liefhebbers van het koningshuis, hier nog een video van EmyWorks waarin Prins Jaime tijdens de Nederlandse Dodenherdenking in Assisi een toespraak houdt voor pelgrims van het bisdom Haarlem-Amsterdam, waar hij ook deel van uitmaakte toen hij nog in Nederland woonde (van 2014 tot 2018 was hij ambassadeur bij de Heilige Stoel in Rome).




Reacties